World Cafe to super metoda, przy pomocy której uczniowie wieloaspektowo analizują określony temat, pracując równolegle w małych grupach. Nauczyciel rozbija temat zajęć na kilka zagadnień i do każdego z nich opracowuje zestaw pytań kluczowych, które pomagają podtrzymywać i ukierunkowywać dyskusję. Każde zagadnienie analizowane jest przy innym stoliku. Uczniowie, podzieleni na kilkuosobowe zespoły, przemieszczają się pomiędzy stolikami, by przedyskutować wszystkie aspekty realizowanego tematu. Przy stolikach znajdują się moderatorzy, którzy kierują rozmową i notują zgłaszane pomysły. Każdy kolejny zespół pojawiający się przy stoliku poznaje efekty pracy swoich poprzedników i bazuje na wygenerowanym przez nich materiale. Gdy komplet zagadnień zostanie przeanalizowany przez wszystkie grupy robocze, następuje podsumowanie dyskusji: moderatorzy prezentują na forum całokształt materiałów wypracowanych przy stolikach.
Moi uczniowie pracują na arkuszach do flipcharta, na których zapisują swoje pomysły. Każda drużyna ma swój kolor flamastrów, tak aby odróżnić na podsumowaniu, które treści należą do której drużyny. Może to również służyć do podliczenia zapisanych pomysłów przez daną drużynę i wyłonienia zwycięzców danego zadania. Każda runda w mojej wersji trwa 2 minuty i po sygnale drużyny przechodzą do kolejnego stanowiska i tak do momentu powrotu do pierwotnej wersji.
Jest to bardzo efektywna metoda, ponieważ nie tylko systematyzuje wiedzę uczniów; ale też aktywizuje uczniów i rozwija ich kreatywność.